Premiär!

Testar för första gången att blogga från den lilla, lilla datorn som vi ska ha med oss på resan. Erik har installerat alla program som ska behövas och vi har letat fram alla kablar som behövs. Jag har varit hemma hela dagen, förutom en snabbsväng till hästarna. Min stackars trogna riddare Armani har helt blivit ställd åt sidan. Han får sina livsnödvändiga behov tillfredställda, men mer hinner jag inte. Han står varje dag och väntar i hagen och fattar inte alls varför jag bara dyker upp några minuter varje dag. Han går på sk lösdrift, vilket betyder att han går fritt ute med andra hästar dygnet runt. Han har ett eget litet hus och kan stå där och blicka ut över nejderna. Annars kan han traska runt och titta på stjärnor och norrsken eller sola sig när han vill. Ett ganska avundsvärt liv faktiskt... Maten dyker upp då och då och han liksom vilar sig i form, tänker jag. 

Jag har börjat boa lite här hemma. Nu finns kläder och basleksaker hemhandlade som ska med på resan. Sängen målade jag när vi skulle hämta Alma-Li. Min mamma sov i den när hon var liten! Den står bredvid våran säng.



   



Nu fattas bara detaljen- Barnet!




Jag har börjat packa. Det viktigaste ska i först! Springer omkring med dem på fötterna här hemma eftersom jag ska bo i dem på resan. Kartongerna står på bron och de är, enl den officiella versonen, köpt på rea!


Kommentarer
Postat av: Linda Näslund

Din entusiasm rubbar av sig! Håller tummarna för att ni får en fantastisk resa och ser framemot alla bilder och berättelser. Sköt om er, Lycka till!



Hälsn Linda

2011-03-12 @ 22:48:46
URL: http://www.handlers.se
Postat av: Malin Persson (alias Fabbemam)

Jag vill bara säga att jag tänker på dig när du försöker glädjas o sörja på samma gång, jag tror ingen kan sätta sig in i din situation men som sagt jag tänker på dig, ofta.



Vi är lyckligt hemma med det som några dagar till saknas hemma hos er, vår son. Allt gick bra i Kina och nu börjar vi på att forma en vardag här hemma. Snart är det eran tur att uppleva den magiska stunden...

Kramar från

Malin

2011-03-13 @ 10:13:07
Postat av: Agneta

Jag säger bara jöööööö, ett uttryck man har här i Schweiz. Vill önska er en trevlig resa och ser fram emot att få träffa er alla när ni kommer hem.

2011-03-13 @ 16:19:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0