Resefilm 1

Jag brukar säga att man inte upplever några "hallelujahmoments" under resan. Det gjorde jag inte denna gång heller. Det är klart att man är glad ibland, ledsen ibland, orolig och fundersam ibland. Men det stora och mäktiga känner iallafall inte jag förrän jag har hunnit hem och hämtat andan lite. Inte förrän då kan jag gå tillbaks till alla foton och filmer som vi har tagit under resans gång. Då kan jag i lugn och ro plocka mina hallejujahmoments i efterskott. Än så länge har jag bara gått igenom stillbilderna. Tänkte sortera lite videos senare. Hoppas att mina små klipp kan få er att känna samma sak som jag när ni kikar in i mina "moments" så här i efterhand.

Det blir bara en bråkdel och jag tar mig friheten att som skapare välja ut de bilder som betytt mest för mig. Därför speglar de kanske inte det egentliga innehållet för andra, men för mig. Man kan ju uppleva samma händelser så olika.

Denna första lilla del är små bilder om innan vi for, när vi åkte och vår tid i Shanghai. Några ord som kan sammanfatta det hela skulle kunna vara: förväntan, glädje, ivrighet, vemod och beröring.

Ting Ting! We hope to see you soon again! By then we hope that you have, like us, more than one beautiful child and that you and your family will blossom! You are worth it girl!!

Open the window below and don´t forget to start your sound on your computer!


Kommentarer
Postat av: catarina

Tack för att du delar detta med oss. Glad påsk till dig och de dina från Catarina på listan

2011-04-22 @ 15:05:00
Postat av: Pia Nyberg (från "listan")

Underbar bildserie! Antar ni, liksom vi, fortsätter lära känna varandra och er nya familjbild. Glad påsk!

2011-04-23 @ 22:44:30
URL: http://www.poden.se/lillebror
Postat av: Evelina

Skulle göra massor ikväll men hittade hit av en slump och har läst allt du skrivit. Har gråtit floder och skrattat emellanåt. Vilka underbara barn du har och jag sitter och tänker hela tiden vilken fantastisk tur era barn har som fått hamna just hos er!

2011-05-03 @ 20:04:20
Postat av: Åsa.H

Vilken underbar bildserie.

2011-05-06 @ 20:15:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0